1. Sprzedawca udziela rękojmi za wady dostarczonego towaru – niezależnie od jego postaci (świeży/ mrożony) – na okres nie krótszy niż do końca terminu przydatności do spożycia towaru po jego zamrożeniu. 2. Zgłoszenie wad może nastąpić w wybranej przez Spółkę formie.
3. Zgłoszenie przez Spółkę wad uznane będzie za zgłoszenie przedłożone w trybie rękojmi, chyba że z wyraźnego oświadczenia Spółki wynikać będzie co innego.
4. Jeżeli wada fizyczna towaru została stwierdzona przed upływem terminu do spożycia towaru będącego przedmiotem umowy sprzedaży, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Spółkę.
5. Spółka traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zawiadomi Sprzedawcy o wadzie w ciągu 14 dni po jej stwierdzeniu. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.
6. Wykonując uprawnienia z rękojmi Spółka może według swojego uznania bądź odstąpić od umowy sprzedaży w całości albo w części, żądać obniżenia przez Sprzedawcę ceny, żądać naprawy towaru bądź żądać wymiany towaru na wolny
od wad. Spółka ma prawo odstąpić od umowy nawet, jeżeli wada jest nieistotna.
7. Sprzedawca nie może odmówić naprawy lub wymiany towaru na wolny od wad nawet, jeśli wymagałoby to nadmiernych kosztów, w szczególności gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę towaru.
8. Sprzedawca ma obowiązek naprawić towar lub wymienić go na wolny od wad niezwłocznie, najpóźniej w terminie wskazanym w zgłoszeniu wad dokonanym przez Spółkę.
9. Koszty związane z przekazaniem wadliwego towaru przez Spółkę Sprzedawcy oraz koszty dostarczenia Spółce towaru wolnego od wad obciążają Sprzedawcę.
10. Sprzedawca obowiązany jest przyjąć od Spółki wadliwy towar w razie wymiany towaru na wolny od wad lub odstąpienia od umowy. Przekazanie towaru nastąpi
w terminie wskazanym przez Spółkę.
11. Jeżeli Sprzedawca nie odbierze towaru w terminie wskazanym przez Spółkę, Spółka ma prawo według swego wyboru składować towar na koszt i ryzyko Sprzedawcy, odesłać towar na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedawcy lub zutylizować towar na koszt Sprzedawcy.
12. Każde zgłoszenie wad przez Spółkę wydłuża okres rękojmi o czas liczony od dnia zgłoszenia do dnia usunięcia zgłoszonej wady. Gdy towar został wymieniony, okres rękojmi w zakresie tego towaru biegnie od początku od dnia jego wymiany.
13. Spółka jest uprawniona do dokonania cesji praw z tytułu rękojmi na rzecz osób trzecich.
14. Sprzedawca ustosunkuje się do złożonego przez Spółkę zgłoszenia wad w terminie 3 dni, w formie dokumentowej. Nieustosunkowanie się przez Sprzedawcę do zgłoszenia wad dokonanego przez Spółkę w tym terminie jest równoznaczne z uwzględnieniem złożonego zgłoszenia w całości.
15. Sprzedawca upoważnia Spółkę do zastępczego usunięcia wad na jego wyłączny koszt i ryzyko, w przypadku gdy Sprzedawca ich nie usunie we właściwym terminie, co stosuje się w szczególności odpowiednio gdy Sprzedawca nie usunął wady, usunął wadę w sposób niewłaściwy lub nieskuteczny, nie wymienił towaru na wolny od wad.
16. Jeżeli z powodu wady towaru Spółka złożyła oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny lub jeżeli towar został przez Sprzedawcę naprawiony lub wymieniony na wolny od wad, Sprzedawca ma obowiązek naprawienia szkody, którą poniosła Spółka przez to, że zawarła umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności ma obowiązek zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia towaru oraz zwrotu dokonanych nakładów i przetworzenia towaru. Jeżeli towar wadliwy został połączony przez Spółkę z towarem wolnym od wad, pochodzącym od Sprzedawcy, uprawnienie Spółki do odstąpienia od umowy, żądania obniżenia ceny, naprawy towaru lub wymiany towaru na wolny od wad obejmuje nie tylko towar wadliwy, ale także towar wolny od wad połączony z wadliwym. Jeżeli towar wadliwy został połączony przez Spółkę z towarem wolnym od wad pochodzącym od innego Sprzedawcy, Sprzedawca ma obowiązek naprawienia szkody obejmującej nie tylko towar wadliwy, ale także towar wolny od wad połączony z wadliwym. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.