GPTC
- Niniejsze Ogólne Warunki Zakupów, zwane dalej „OWZ”, stanowią ogólne warunki umów w rozumieniu art. 384 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, zwanej dalej „KC”, i regulują zasady dokonywania zakupów przez SNS Foods sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Kopcińskiego 69/71 w Łodzi, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Sądu Rejonowego dla Łodzi–Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000185194, NIP 9471857420, REGON 47235003600000, zwana dalej „Spółką”, artykułów spożywczych, zwanych dalej „towarami”, od Sprzedawcy/Dostawcy, zwanego dalej „Sprzedawcą”, na podstawie umów sprzedaży lub dostawy. Spółka i Sprzedawca zwani są dalej także „Stroną” lub „Stronami”.
- Z zastrzeżeniem postanowień ust. 1.4–1.6 niniejsze OWU stosuje się do wszystkich umów sprzedaży i dostawy zawieranych przez Spółkę, zwana dalej „umową(ami) sprzedaży” i stanowią integralną część tych umów.
- Z zastrzeżeniem postanowień § 1.4 OWH, zawarcie przez Dostawcę transakcji ze Spółką, a w szczególności złożenie Spółce propozycji zawarcia umowy sprzedaży, oznacza akceptację OWH przez Dostawcę.
- OWH mogą zostać zmienione lub wyłączone w całości lub części w umowach sprzedaży.
- W przypadku wyłączenia lub zmiany OWH zgodnie z postanowieniami poprzedniego podpunktu, postanowienia umowy sprzedaży mają pierwszeństwo przed OWH.
- Jeżeli nie postanowiono inaczej, wyłączenie OWH ma zastosowanie wyłącznie w przypadku konkretnej umowy sprzedaży i w żadnym wypadku nie powinno być rozumiane przez Sprzedawcę jako wyłączenie mające zastosowanie do innych lub kolejnych umów sprzedaży zawieranych ze Spółką.
- Postanowienia ogólnych warunków sprzedaży Sprzedawcy lub jego wzorcowych umów, które są niezgodne z OWU, nie będą wiążące dla Spółki. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami OWU a postanowieniami wzorcowych umów Sprzedawcy, umowa sprzedaży pomiędzy Spółką a Sprzedawcą może być zawarta wyłącznie na warunkach określonych w niniejszych OWU.
- W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami OWH a postanowieniami umowy sprzedaży, pierwszeństwo mają postanowienia umowy sprzedaży.
- Spółka sporządza umowę sprzedaży i przekazuje ją w formie pisemnej Sprzedawcy. Sprzedawca może również złożyć Spółce w formie pisemnej propozycję zawarcia umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem podpunktu 2.7 OWU.
- Umowa sprzedaży oraz propozycja zawarcia umowy sprzedaży składana przez Sprzedawcę powinny określać co najmniej: przedmiot umowy, towar, w tym jego jakość, cenę oraz cenę jednostkową, walutę umowy, termin wykonania umowy przez Sprzedawcę, miejsce i sposób dostawy, sposób opakowania oraz rodzaj palet użytych do dostarczenia towaru, jak również wszelkie wymagane zezwolenia, certyfikaty i dokumenty, które powinny towarzyszyć dostawie.
- Wszelkie oświadczenia i ustalenia pomiędzy Spółką a Dostawcą, które nie spełniają formy określonej w podpunkcie 2.1 lub wymogów określonych w podpunkcie 2.2, stanowią negocjacje. Negocjacje mogą być prowadzone za pomocą środków komunikacji zdalnej, w tym poczty elektronicznej, komunikatorów internetowych, telefonu lub w formie pisemnej.
- Złożone przez Spółkę zamówienie nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1 KC.
- Wyłącza się art. 661 § 1–3 k.c.
- Jeżeli Sprzedawca złoży Spółce ofertę, o której mowa w ust. 2.1 OWU, Wyłącza się zastosowanie art. 682 k.c. (domniemane przyjęcie oferty przez przedsiębiorstwo).
- Przyjęcie przez Spółkę propozycji zawarcia umowy sprzedaży złożonej przez Sprzedawcę następuje każdorazowo poprzez sporządzenie przez Spółkę umowy sprzedaży i przekazanie jej w formie pisemnej Sprzedawcy nie później niż następnego dnia roboczego do godziny 15.00 czasu polskiego.
- Odpowiedź Spółki na propozycję Sprzedawcy, z zastrzeżeniem zmian lub dodania informacji uzupełniających, które nie zmieniają istotnie postanowień propozycji, będzie uważana za akceptację propozycji. W takim przypadku Spółka i Sprzedawca są związani umową, której treść jest określona w propozycji, z zastrzeżeniem wszelkich modyfikacji zawartych w odpowiedzi Spółki na propozycję. Postanowienia niniejszego podpunktu nie mają zastosowania, jeśli Sprzedawca wskazał w swojej propozycji, że jego propozycja może być przyjęta wyłącznie bez żadnych zmian lub jeśli Sprzedawca sprzeciwi się zmianom Spółki niezwłocznie, do godziny 15:00 czasu polskiego następnego dnia roboczego.
- Umowę sprzedaży uważa się za zawartą w momencie otrzymania przez Spółkę umowy sprzedaży podpisanej przez Sprzedawcę lub w momencie rozpoczęcia realizacji umowy sprzedaży przez Sprzedawcę, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
- Miejscem zawarcia umowy sprzedaży jest siedziba Spółki.
- Spółka może zweryfikować podpisy i upoważnienia osób podpisujących wszelkie dokumenty kierowane do Spółki w związku z zawarciem i wykonaniem umowy sprzedaży. Sprzedawca zawsze umożliwi weryfikację podpisów i upoważnień osób podpisujących wszelkie dokumenty kierowane do Spółki w związku z zawarciem i wykonaniem umowy sprzedaży na żądanie Spółki, w ciągu jednego dnia roboczego od otrzymania takiego żądania. Brak odpowiedzi Sprzedawcy na żądanie Spółki uznaje się za potwierdzenie przez Sprzedawcę podpisów i upoważnień osób, o których mowa w niniejszym podpunkcie.
- Sprzedawca realizuje umowę sprzedaży na warunkach i zasadach określonych w umowie oraz niniejszych OWH.
- Wszelkie zmiany warunków realizacji zawartej umowy sprzedaży wymagają pisemnej zgody drugiej Strony umowy.
- Bez uprzedniej pisemnej zgody Spółki Sprzedawca nie może wykonywać swoich zobowiązań wynikających z Umowy Sprzedaży przy pomocy osób trzecich ani powierzać wykonania swoich zobowiązań osobom trzecim (kontrahentom).
- Spółka korzysta z korzyści wynikających z posiadania towaru oraz ponosi odpowiedzialność za ciężary związane z towarem, a także za ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru w chwili odbioru lub dostarczenia towaru.
- Za datę wykonania umowy przez Sprzedawcę uważa się datę dostarczenia towaru do miejsca wykonania umowy wskazanego w umowie sprzedaży lub wydanie towaru Spółce, jeżeli towar ma zostać odebrany od Sprzedawcy przez Spółkę. Termin wykonania umowy przez Sprzedawcę określają postanowienia umowy sprzedaży.
- Sprzedawca zobowiązany jest dotrzymać terminu wykonania umowy sprzedaży. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w wyniku opóźnienia w wykonaniu umowy.
- Jeżeli opóźnienie w wykonaniu umowy sprzedaży przez Dostawcę przekroczy jeden miesiąc, Spółka ma prawo nabyć towar będący przedmiotem umowy od osoby trzeciej na koszt Dostawcy. Dostawca pokrywa koszty takiego zakupu w terminie określonym na fakturze wystawionej przez Spółkę.
- Cena zostanie określona w umowie sprzedaży.
- Cena podana w umowie sprzedaży, oprócz kosztów opakowania i ubezpieczenia, obejmuje również koszty załadunku, transportu do miejsca wykonania umowy, rozładunku, a także inne koszty według najnowszych na dzień zawarcia umowy warunków Incoterms, opublikowanych przez Międzynarodową Izbę Handlową w Paryżu.
- Podstawą każdej zapłaty ceny sprzedaży przez Spółkę na rzecz Sprzedawcy będzie faktura elektroniczna.
- O ile dostarczony towar jest zgodny z postanowieniami umowy sprzedaży, cena sprzedaży zostanie zapłacona Spółce przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany na fakturze, w terminie określonym w umowie sprzedaży.
- Za datę zapłaty uważa się obciążenie rachunku bankowego Spółki.
- Jeżeli faktura Sprzedawcy nie zawiera informacji wymaganych przez prawo lub uzgodnionych przez Strony, może zostać zwrócona Sprzedawcy. W takim przypadku fakturę uznaje się za niedostarczoną, a w konsekwencji termin płatności ceny sprzedaży nie biegnie od tej daty. W przypadku wadliwej faktury termin płatności ceny sprzedaży liczony jest od daty dostarczenia Spółce prawidłowo wystawionej faktury.
- Wszelkie opakowania transportowe wielokrotnego użytku (pojemniki, palety drewniane i plastikowe itp.) wykorzystane w trakcie realizacji umowy sprzedaży będą rozliczane pomiędzy Spółką a Dostawcą.
- Po dostarczeniu towarów, Spółka wystawi dokument odbioru towarów, który określa ilość i rodzaj opakowań przesyłki otrzymanych przez Spółkę od Dostawcy oraz opakowania przesyłki zwrócone Dostawcy przez Spółkę. Jeśli opakowanie przesyłki zostanie zwrócone Dostawcy za pośrednictwem przesyłki innej niż przesyłka zwrotna, Spółka wystawi dokument wydania towarów wskazujący ilość i rodzaj opakowań przesyłki zwróconych Dostawcy przez Spółkę.
- W terminie do 10. dnia każdego miesiąca Spółka za pośrednictwem poczty elektronicznej powiadomi Dostawcę o ilości i rodzaju opakowań wysyłkowych Dostawcy będących w posiadaniu Spółki, a także o ilości i rodzaju opakowań wysyłkowych Spółki będących w posiadaniu Dostawcy (saldo opakowań wysyłkowych) za miesiąc poprzedzający miesiąc wysłania powiadomienia.
- Jeżeli do 15. dnia miesiąca Sprzedawca nie zgłosi sprzeciwu co do salda opakowań przesyłki, o którym mowa powyżej, uznaje się, że Sprzedawca je akceptuje.
- Po 15. dniu każdego miesiąca Spółka może dokonać kompensaty opakowania wysyłkowego Spółki z opakowaniem wysyłkowym Dostawcy. Spółka wyśle Dostawcy powiadomienie dotyczące salda kompensacyjnego za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Jeżeli po wyżej wymienionym odliczeniu Sprzedawca nadal będzie posiadał jakieś opakowania wysyłkowe Spółki niepodlegające odliczeniu, Sprzedawca zwróci je w ciągu 14 dni od otrzymania powiadomienia o odliczeniu od Spółki. Jeżeli Sprzedawca nie zwróci opakowania wysyłkowego w tym terminie, Sprzedawca zapłaci Spółce wartość opakowania wysyłkowego na podstawie faktury wystawionej przez Spółkę zgodnie z cennikiem opakowań wysyłkowych opublikowanym na stronie internetowej Spółki na dzień wystawienia faktury.
- Jeżeli po dokonaniu powyższego potrącenia Spółka nadal posiada jakieś opakowania przesyłki Dostawcy niepodlegające potrąceniu, Spółka zwróci się do Dostawcy pocztą elektroniczną z prośbą o ich odebranie w terminie określonym we wniosku. Jeżeli Sprzedawca nie spełni żądania, Spółka według własnego uznania przechowa opakowanie przesyłki na koszt i ryzyko Sprzedawcy, sprzeda opakowanie przesyłki osobie trzeciej wybranej przez Spółkę po cenie ustalonej przez Spółkę lub zutylizuje opakowanie przesyłki na koszt Sprzedawcy.
- Opakowanie przesyłki zwrócone Spółce przez Dostawcę powinno być w stanie nadającym się do użytku. Wszelkie uszkodzenia opakowania przesyłki, w wyniku których nie może być ono dalej używane przez Spółkę, wykluczają takie opakowanie przesyłki z wyżej wymienionego mechanizmu offsetowego.
- Sprzedawca udziela gwarancji na wady towaru dostarczonego, niezależnie od jego postaci (świeżego lub mrożonego), na okres nie krótszy niż data przydatności towaru do spożycia po jego zamrożeniu.
- Zgłoszenie wady może nastąpić w dowolnej, wybranej przez Spółkę, formie.
- Każde zgłoszenie wad dokonane przez Spółkę będzie traktowane jako reklamacja z tytułu rękojmi, chyba że Spółka wyraźnie wskaże inaczej.
- Jeżeli wada fizyczna towaru została stwierdzona po upływie terminu przydatności towaru będącego przedmiotem umowy sprzedaży, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia ryzyka na Spółkę.
- Spółka traci swoje prawa wynikające z gwarancji dorozumianej, jeśli nie powiadomi Sprzedawcy o wadzie w ciągu 14 dni od jej wykrycia. Aby termin został dotrzymany, Spółka musi jedynie złożyć powiadomienie o wadzie przed upływem terminu.
- Korzystając ze swoich praw wynikających z domniemanej gwarancji, Spółka może według własnego uznania albo rozwiązać umowę sprzedaży w całości lub w części, zażądać obniżenia ceny od Sprzedawcy, zażądać naprawy towarów lub zażądać wymiany towarów na wolne od wad. Spółka może rozwiązać umowę nawet jeśli wada jest nieistotna.
- Sprzedawca nie może odmówić naprawy towaru lub wymiany towaru na wolny od wad nawet, jeśli wymagałoby to nadmiernych kosztów, a w szczególności, jeśli koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższałyby cenę towaru.
- Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie naprawić towar lub wymienić go na wolny od wad, nie później jednak niż w terminie określonym w zgłoszeniu wady złożonym przez Spółkę.
- Koszty związane z dostarczeniem przez Spółkę towaru wadliwego do Sprzedawcy oraz koszty dostarczenia Spółce towaru wolnego od wad ponosi Sprzedawca.
- Sprzedawca zobowiązany jest przyjąć od Spółki wadliwy towar w przypadku wymiany na towar wolny od wad lub w przypadku odstąpienia od umowy. Towar zostanie dostarczony w terminie ustalonym przez Spółkę.
- Jeżeli Sprzedawca nie odbierze towaru w terminie określonym przez Spółkę, Spółka ma prawo według własnego uznania składować towar na koszt i ryzyko Sprzedawcy, zwrócić towar na koszt i ryzyko Sprzedawcy lub pozbyć się towaru na koszt Sprzedawcy.
- Każde powiadomienie o wadzie złożone przez Spółkę wydłuża okres gwarancji domniemanej o okres liczony od daty powiadomienia do daty usunięcia wady. Jeżeli towary mają zostać wymienione, okres gwarancji domniemanej biegnie na nowo od daty wymiany produktu.
- Spółka może przenieść swoje prawa wynikające z gwarancji dorozumianej na osobę trzecią.
- Sprzedawca odpowie na powiadomienie o wadzie przez Spółkę w ciągu 3 dni w formie dokumentowej. Brak odpowiedzi Sprzedawcy na powiadomienie o wadzie przez Spółkę w tym terminie oznacza akceptację powiadomienia o wadzie przez Sprzedawcę w całości.
- Sprzedawca upoważnia Spółkę do usunięcia wad w drodze wymiany na koszt i ryzyko Sprzedawcy, jeżeli Sprzedawca nie usunie wad w oznaczonym terminie, co dotyczy w szczególności sytuacji, gdy Sprzedawca nie usunie wady, usunie wadę w sposób nienależyty lub nieskuteczny albo nie wymieni towaru na wolny od wad.
- Jeżeli z powodu wad towaru Spółka złożyła oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny lub jeżeli towar został naprawiony lub wymieniony na wolny od wad przez Sprzedawcę, Sprzedawca jest zobowiązany do naprawienia szkody poniesionej przez Spółkę z tego powodu, że zawarła umowę nie wiedząc o istnieniu wad, nawet jeśli wady powstały na skutek okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. W szczególności Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, transportu, przechowywania i ubezpieczenia towaru, a także do zwrotu wszelkich wydatków związanych z towarem i kosztów przetworzenia towaru. Jeżeli wadliwy towar został połączony przez Spółkę z towarem bez wad uzyskanym od Sprzedawcy, prawo Spółki do odstąpienia od umowy, żądania obniżenia ceny, żądania naprawy towaru lub wymiany towaru na wolny od wad rozciąga się nie tylko na wadliwy towar, ale także na towar bez wad, który został połączony z wadliwym towarem. Jeżeli wadliwy towar został połączony przez Spółkę z towarem bez wad uzyskanym od innego sprzedawcy, Sprzedawca zobowiązany jest do naprawienia wszelkich szkód związanych nie tylko z wadliwym towarem, ale także z towarem bez wad połączonym z wadliwym towarem. Powyższe nie narusza postanowień dotyczących obowiązku naprawy szkody zgodnie z ogólnymi zasadami prawa.
- Sprzedawca zapłaci Spółce karę umowną za opóźnienie w wykonaniu umowy sprzedaży lub opóźnienie w usunięciu wad dostarczonego towaru w wysokości 0,5% ceny brutto określonej w umowie sprzedaży za każdy rozpoczęty dzień.
- W przypadku rozwiązania umowy przez Spółkę z przyczyn leżących po stronie Sprzedawcy, Sprzedawca zapłaci Spółce karę umowną w wysokości 10% ceny brutto określonej w umowie sprzedaży.
- Spółka ma prawo dochodzić odszkodowania uzupełniającego zgodnie z ogólnymi zasadami prawa.
- Niezależnie od innych postanowień OWH, Spółka może odstąpić od umowy sprzedaży również w przypadku zaistnienia przynajmniej jednej z następujących okoliczności: a. Sprzedawca opóźnia się z dostawą całości lub części towarów, b. Sprzedawca oświadczył, że nie wykona umowy sprzedaży.
- Oświadczenie o rozwiązaniu umowy sprzedaży powinno zostać złożone w formie pisemnej.
- Wszelkie informacje uzyskane przez Sprzedawcę w związku z wykonaniem umowy sprzedaży, w tym w szczególności wszelkie informacje organizacyjne, handlowe i techniczne dotyczące Spółki, które nie zostały udostępnione publicznie, będą uważane przez Strony za poufne i jako takie nie będą ujawniane osobom trzecim. Zakaz ten nie ma zastosowania, gdy obowiązek ujawnienia informacji wynika z obowiązkowych wymogów obowiązujących przepisów prawa.
- W szczególności Sprzedawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy informacji dotyczących wielkości obrotów, cen, rabatów, specyfikacji produktów, umów logistycznych i danych technologicznych, pod rygorem odstąpienia od umowy sprzedaży przez Spółkę z przyczyn leżących po stronie Sprzedawcy.
- Sprzedawca oświadcza, iż nie będzie wykorzystywał informacji poufnych w celach innych niż związane z realizacją umowy sprzedaży i zapewni odpowiednią ochronę tych informacji, zgodną z ich poufnym charakterem.
- Obowiązek zachowania poufności informacji objętych tajemnicą handlową pozostaje w mocy również po wykonaniu umowy i może zostać uchylony wyłącznie za pisemną zgodą Spółki.
- Administratorem danych osobowych jest SNS Foods sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Kopcińskiego 69/71, 90-032 Łódź, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000185194, NIP 9471857420, REGON 4723500360, adres e-mail: SNS@SNSFOODS.PL, zwana dalej także „Administratorem”.
- Twoje dane osobowe, takie jak:
● dane identyfikacyjne (np. imię i nazwisko, nazwa firmy);
● dane kontaktowe (np. numer telefonu, adres e-mail);
● dane bankowe będą przetwarzane w celu:
● zawarcia i wykonania umowy lub podjęcia działań niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”);
● wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
● gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
● w pozostałych przypadkach Twoje dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie na podstawie art. na podstawie uprzednio wyrażonej zgody, w zakresie tej zgody i dla celów w niej określonych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). - Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom trzecim, takim jak kancelarie prawne, firmy informatyczne, firmy transportowe i spedycyjne, na podstawie umów zawartych przez Administratora.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania umowy lub świadczenia usług, przy czym dane niezbędne do celów księgowych i archiwalnych będą przechowywane przez okres nie krótszy niż 5 lat od końca roku obrotowego, w którym zakończono świadczenie usług lub do czasu cofnięcia zgody.
- Masz prawo żądać dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania bez podania przyczyny, jeśli Twoje dane są wykorzystywane do celów marketingu bezpośredniego.
- Masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, jeżeli uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa.
- Jeżeli przetwarzanie Twoich danych odbywa się na podstawie uprzednio udzielonej zgody, masz prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej cofnięciem.
- Podanie przez Ciebie danych osobowych jest niezbędne do wykonania zawartej przez Strony umowy lub do podjęcia działań niezbędnych do jej zawarcia i wykonania.
- Przetwarzanie Twoich danych nie będzie odbywać się w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
- Niniejsze OWU stosuje się odpowiednio do świadczenia usług.
- Umowy sprzedaży i dostawy zawierane przez Spółkę podlegają prawu polskiemu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi OWH stosuje się przepisy KC.
- Wyłącza się stosowanie Konwencji Wiedeńskiej o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (CISG) z dnia 11 kwietnia 1980 r.
- Sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikających z umów zawartych pomiędzy Spółką a Sprzedawcą będzie sąd właściwy dla siedziby Spółki.
- Sprzedawca nie może przenieść na osobę trzecią praw wynikających z umowy sprzedaży ani obciążać jej prawami i obowiązkami wynikającymi z wykonania umowy sprzedaży bez uprzedniej pisemnej zgody Spółki.
- Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni roboczych, zawiadomić Spółkę na piśmie o każdej zmianie swojej siedziby i adresu korespondencyjnego.
- Ilekroć w OWU, ofercie handlowej lub umowie sprzedaży jest mowa o formie pisemnej, można ją zastąpić formą dokumentową – czyli złożeniem oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub komunikatora internetowego. Wymóg stosowania formy pisemnej – zastępowalnej formą dokumentową – jest każdorazowo określony w OWU, ofercie handlowej lub umowie sprzedaży pod rygorem nieważności.
- Niniejsze OWU mogą zostać zmienione przez Spółkę. Wszelkie zmiany OWU muszą zostać dokonane w formie pisemnej lub w formie dokumentowej i opublikowane na stronie internetowej Spółki, w przeciwnym razie będą nieważne. Zmiana OWU nie będzie miała wpływu na umowy sprzedaży zawarte przed jej wprowadzeniem.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień OWU okaże się nieważne, nie będzie to miało wpływu na ważność pozostałych postanowień OWU, które pozostają w mocy i są wiążące. Jeżeli OWU nie może pozostać w mocy po wykluczeniu nieważnych postanowień, strony podejmą negocjacje w dobrej wierze, aby ucieleśnić pierwotny zamiar Stron w formie nowych, prawnie dopuszczalnych ustaleń.